17 mei 2012

Louise L. Hay

Affirmaties spelen een belangrijke rol in het creeren van je werkelijkheid.
Kies die affirmaties, of schrijf ze zelf, die bij je passen;
deze zijn van de wereldberoemde Louise L. Hay
Wil je iets veranderen in je leven, je werk, je relatie?
Kies een affirmatie (of maak er zelf één),
zeg ze een maand lang elke dag,
liefst terwijl je in de spiegel kijkt,
en weet dat je de gewenste situatie verdient!


Mijn gedachten zijn positief en vreugdevol.
Alles in mijn leven, elke ervaring en elke relatie
is een weerspiegeling van mijn gedachten.
Ik ben goed genoeg.
Ik word niet beperkt door achterhaalde, beperkende gedachten
van mijn familie of de samenleving.
Ik houd nu totaal van mezelf.
Ik behandel mijn innerlijk kind liefdevol, vriendelijk en troostend,
nu we samen alle achterhaalde, negatieve boodschappen ontdekken
die ik had vastgehouden. We laten ze nu liefdevol los.
Alles wat ik nodig heb, komt op het volmaakte moment naar mij toe.
Ik vraag om hulp, ik vertel het leven wat ik wil
en dan sta ik toe dat het mij toevalt.
Ik ben een geboren winnaar.
Ik luister alleen naar winnaars, mensen die weten wat ze doen
en die een vreugdevol, liefdevol en welvarend leven leiden.
Mijn inkomen wordt steeds groter.
Geld is energie en een manier om diensten uit te wisselen.
Hoeveel geld ik heb, is afhankelijk van wat ik denk te verdienen.
Ik ben mijn eigen unieke zelf.
Iedereen is uniek en anders. Als we ons teveel aanpassen,
geven we geen uitdrukking aan onze individualiteit.
Ik ben één met iedereen op aarde.
De wereld staat op het punt om een hoger bewustzijn te bereiken,
en ik ben bereid om de grenzen van mijn denken te verleggen.
Mijn talenten en vermogens zijn onbegrensd.
Van mezelf houden en vreugdevolle, gelukkige dachten denken
is de snelste manier om een heerlijk leven te creëren.
Ik sta anderen toe om zichzelf te zijn.
Ik probeer niet om mijn vrienden en vriendinnen te helen.
Ik doe het mentale werk dat nodig is om mezelf te helen.
Dit is het beste wat ik voor anderen kan doen.
Ik sta in verbinding met alle leven.
Ik kies ervoor om elke dat liefdevolle energie naar de aarde te sturen.
Ik ben volmaakt, precies zoals ik ben.
Als ik wacht tot ik volmaakt ben voordat ik bereid ben
om van mezelf te gaan houden, verspil ik mijn leven.
Ik ben al volmaakt.
Ik help mee om een wereld te creëren
waarin het veilig is om van elkaar te houden.
Telkens wanneer ik mediteer of visualiseer omdat ik wil helen,
sta ik in verbinding met alle gelijkgestemden op aarde.
Ik overstijg alle beperkingen.
Telkens wanneer ik voor een uitdaging kom te staan,
gebruik ik deze ervaring om te groeien en te leren.
Ik creëer mijn eigen prachtige, nieuwe overtuigingen.
Het leven is heel eenvoudig. Ik creëer mijn ervaringen
door de manier waarop ik gewend ben te denken en te voelen.
Wat ik over mezelf en over het leven geloof,
manifesteert zich vervolgens in mijn leven.
Ik vergeef mezelf alles wat ik in het verleden verkeerd heb gedaan.
Niemand gaat zich beter voelen door schuldgevoelens.
Ik voel me nu niet langer schuldig, ik bevrijd mezelf uit die gevangenis.
Ik geef mezelf onvoorwaardelijke liefde.
Ik voel mijn hart opengaan en ik weet dat daar voldoende plaats is voor mij.
Ik vergeef alles en iedereen die ik nog te vergeven heb.
Ik hoef niet te weten hoe ik moet vergeven.
Ik hoef alleen maar bereid te zijn tot vergeving.
Het universum zorgt er dan wel voor dat het lukt.
Ik zegen mijn familie met liefde.
Als ik wil dat mijn familie me liefde geeft en me accepteert,
dien ik van hen te houden en hen te accepteren.
Ik zet nu de volgende stap op weg naar heling.
Zodra ik positieve affirmaties doe, ben ik geen slachtoffer meer.
Ik ben niet langer hulpeloos, ik erken mijn eigen kracht.
Ik ben gezond en vol energie.
Ik voel dat ik met lichte tred en met een stralende blik door het leven kan gaan.
De verlichte ik bestaat. Ik laat hem/haar nu naar buiten komen.
Ik luister liefdevol naar de boodschappen van mijn lichaam.
Mijn lichaam weerspiegelt mijn gedachten en overtuigingen
zoals alles in mijn leven dat doet.
Elke cel reageert op elke gedachte die ik kies en elk woord dat ik uitspreek.
Mijn liefde kent geen grenzen.
Van mezelf houden geeft me een fantastisch goed gevoel.
Al mijn relaties zijn gehuld in een mantel van liefde.
We zijn allemaal leerlingen en leraren. Ik stel mezelf de vraag :
“wat wil ik op aarde leren en wat wil ik onderwijzen?”
Ik ben geworteld in vrede.
Het is veilig voor mij om naar binnen te keren.
Telkens wanneer ik diep in mezelf doordring,
ontdek ik onvoorstelbaar mooie schatten.
Ik ben in vrede.
Ik ontspan me en geniet van het leven.
Ik weet dat alles wat ik dien te weten aan mij wordt onthuld
op een volmaakt moment.
Ik adem nu heel diep in en ik laat al mijn weerstand tegen heling los.
Ik ben bereid om mijn behoefte aan dit probleem los te laten.
Vandaag geef ik uitdrukking aan mijn ware zelf.
Dit is een nieuwe dag.
Vandaag maak ik opnieuw aanspraak op al het goede
en creëer ik niets dan het goede.
Ik zeg ja tegen overvloed.
Als ik blijf stilstaan bij wat ik niet wil, komt daar meer van in mijn leven.
Ik affirmeer daarom alleen wat ik wèl wens, en alsof het er al is.
Ik laat al mijn oude pijn los en vergeef iedereen, inclusief mezelf.
Wraak nemen werkt niet, want wat ik uitzend komt bij me terug.
Eén van beide partijen zal dus moeten ophouden met dit gedoe.
Ik houd nu van mezelf en ik accepteer mezelf.
Ik ben bezig mijn beste vriendin te worden,
diegene in wiens aanwezigheid ik het allerliefst verkeer.
Ik ben hier op het juiste moment.
Aan mezelf werken is geen doel maar een proces – het proces van mijn leven.
Ik kies ervoor om van dit proces te genieten.
Ik heb altijd een keuze.
Ik kies voor de overtuiging dat het makkelijk is om een gedachte
of een gedrags-patroon te veranderen.
Ik ben geworteld in waarheid en vrede.
Ik onderzoek of ik nog onrechtvaardige gedachten vasthoud.
Ik vergeef en laat los.
Ik kan mezelf helen.
Helen betekent heel maken en alle delen van mezelf accepteren.
Dus niet alleen de delen waar ik van houd, maar alle delen.
Mijn zaken gaan voorspoedig.
Ik verheug me over het succes van andere mensen,
want ik weet dat er genoeg is voor iedereen.
Ik ben helemaal veilig in mijn wereld.
Als ik verslaafd ben aan een gewoonte,
realiseer ik me dat ik behoefte heb aan deze toestand,
anders bestond ze niet.
Er is een oplossing voor elk probleem.
We creëren problemen en verslavingen om een behoefte te vervullen.
Als ik een positieve manier kan vinden om een behoefte te vervullen,
kan ik het probleem loslaten.
Elke ziekte herbergt een les die ik dien te leren.
Mijn denken is een machtig instrument om mee te helen.
Deze wereld is onze hemel op aarde.
In dit Aquarius tijdperk leren we om naar binnen te keren
als we op zoek zijn naar redding.
Wij zijn zelf de kracht waarnaar we op zoek zijn.
Ieder van ons is verbonden met het Universum en het Leven.
Ik verheug me over mijn werk.
Er zijn mensen op zoek naar wat ik te bieden heb
en we worden bij elkaar gebracht door het Universum.
Ik laat het verleden makkelijk los en heb vertrouwen in het levensproces.
Ik creëer mijn toekomstige ervaringen niet langer
op basis van mijn oude, beperkende gedachten.
Ik creëer frisse, nieuwe gedachten en een fris, nieuw leven.
Ik ben een harmonieus wezen.
Ik ben in harmonie met alle mensen, plaatsen en dingen
die me omringen en ben in vrede.
Ik verdien het beste van alles.
Ik laat de angsten en beperkdende gedachten van andere mensen nu los.
Ik denk mijn eigen liefdevolle gedachten.
Ik ben bereid om te veranderen en te groeien.
Wanneer ik toe ben aan positieve veranderingen,
trek ik alles aan wat mij daarbij kan bijstaan.
Ik heb de kracht om veranderingen door te voeren.
Het is zo makkelijk om voor slachtoffer te spelen,
dan kun je tenminste iemand anders de schuld geven.
Toch dien ik op eigen benen te staan en verantwoordelijkheid te nemen.
Ik aanvaard alle delen van mezelf.
Ik kijk in de spiegel en zeg :
“ik houd van mezelf en accepteer mezelf precies zoals ik ben”.
Ik druk mezelf vrijelijk uit.
Het is mijn geboorterecht om mezelf uit te drukken
op manieren die vervullend voor me zijn.
Dit is maar een gedachte, en een gedachte kan veranderd worden.
De gedachten die ik nu kies te denken en de overtuigingen die ik nu geloof,
creëren mijn toekomst. Mijn gedachten creëren de ervaringen die ik morgen,
volgende week en volgend jaar heb.
Ik heb gekozen voor alles wat ik nu doe.
Ik luister nu naar wat ik zeg,
en zeg uitsluitend wat ik wil manifesteren.
Ik open nieuwe deuren naar het leven.
Mijn spirituele groei vindt plaats op manieren die ik niet altijd verwacht.
Ik weet dat ik altijd veilig ben.
Ik ben liefde waard.
Ik spreid minstens drie maal per dag mijn armen wijd open en zeg:
“ik ben bereid om liefde toe te laten.
Het is veilig voor mij om liefde toe te laten”.
Ik houd ervan om mij te zijn.
Ik veroordeel en bekritiseer mezelf niet langer.
Het staat me vrij om te houden van wie ik ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Stil gewaarzijn

Alleen door stil gewaarzijn kunnen we  lichamelijk en geestelijk veranderen.  Deze verandering is volkomen spontaan.  Als we moeite d...