6 januari 2013

De zielereis


 



Ik ben de ziel en leef in jouw lichaam; jouw tempel.
Toen jij de baarmoeder verliet, kwam ik met je mee op aarde.
Ik beweeg je en beziel je, ben je innerlijke stem.
 Ik laat je genieten, maar laat je ook verdriet voelen, ik leid je en ga je voor.
Je kunt me zien als jouw “meester”. Ik ben jouw reuk, smaak, blik en tastzin.
Ik ben jouw gevoel en jouw vertrouwen, jouw balans en jouw goddelijke en kosmische sturing.
Ik zet je aan tot communiceren en laat jou je zielsverwanten ontmoeten.
 
Deze zielsverwanten maken mij voor jou transparant;
leren jou iets over mij, …..…..zeggen je waarom jij hier op aarde bent.
Ik ben het liefst in heel jouw lichaam, van je voeten tot in je kruin.
Maar als je pijn of angst voelt in je buik, sta je mij daar niet meer
 toe en ga ik naar boven; hogerop je tempel in.


Als je mij daar ook niet verdraagt, kun jij je ook niet verbinden met anderen of kiezen voor veranderingen in jouw bestaan, of een ander echt liefhebben………….
Ik kan niet samen met pijn in jouw lichaam zijn, het gevoel wat daar dan heerst weersta je
niet en trek jij mij mee, telkens verder omhoog.
 
Omhoog door de toren van je tempel waardoor ik naar je toe kwam, om dan alleen nog maar kosmisch contact te maken en geen aarding meer te maken met je eigen wezen.
Toch dan eerst be-grijpen waardoor de ander je pijn gedaan heeft en deze pijn opruimen,
 het ermee aan gaan en ik hélp je hierbij……….
 
Daarna kan ik ook weer van boven tot onderin jouw lichaam zijn en ben dan met jou weer totaal op aarde, in jouw eigen bestaan en met jouw eigen verlangens en waarden,
in jouw eigen kracht, want jij bent!
In stilte maak ik een sterk en hecht contact met je.
Ik zal er altijd zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Stil gewaarzijn

Alleen door stil gewaarzijn kunnen we  lichamelijk en geestelijk veranderen.  Deze verandering is volkomen spontaan.  Als we moeite d...