25 juni 2013

Voedingstips


Voedingstips

Het is best om de warme, verse maaltijd ’s middags te nemen en niet ’s avonds.
  1. Dan is de verteringskracht het sterkst.
  2. Dan kan de eigen energie terug opgebouwd worden.
  3. Dan kan het eigen immuunsysteem terug opgebouwd worden.
  4. Dan stoort u de nachtelijke ontgifting niet.
  5. Dan geef je geen voeding aan virussen en bacteriën
  6. Dan zijn allergische verschijnselen ook een heel stuk minder.
  7. Dan staat de patiënt ’s morgens een heel stuk fitter op.
Het is best om geen diepvries, conserven of waardeloos voedsel te eten.
  1. De levenskracht die de basis vormt van energie van de mens is voor het grootste deel verdwenen uit diepvries, microgolf en conserven.
  2. Enkel de grofstoffelijke materie blijft over, en die maakt de mens zwaar en loom en moe.
  3. De opbouw van een gezonde darmflora en gezonde weerstand is onmogelijk met diepvries, microgolf en conserven.
Opletten bij het eten van kipfilet en kalkoenfilet of bereide voedingswaren waar bacteriën in kunnen groeien.
  1. Zeer vaak groeien daar zeer vervelende Camphylobacter bacteriën in, die moeilijk het lichaam terug verlaten, de darmflora vernietigen en uitputting geven.
  2. Vele mensen nemen uit gemak daar hun toevlucht naar, maar komen daardoor in een vicieuze cirkel terecht.
Na 19 u ’s avonds best niet meer eten of snoepen, ook geen fruit of yoghurt of andere zogezegd gezonde voeding.
  1. Met wat ge na 19 u eet, voedt ge uw probleem in plaats van uw lichaam.
  2. De nachtelijke ontgifting wordt zeer fel gestoord.
  3. Wat niet goed verteerd wordt, wordt gemakkelijk opgestapeld, wat u zwaar en moe maakt.
  4. Op de niet verteerde voeding groeien gemakkelijk virussen en bacteriën en schimmels.
  5. De voeding na 19 u geeft ook zeer gemakkelijk aanleiding tot allergieën de volgende dagen.
Alle andere voedingsmaatregelen of diëten zijn voor het grootste deel waardeloos als bovenvermelde punten niet gerespecteerd worden.

Bron: Jo Van Eeckhout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten