31 oktober 2014

Non-dualiteit: Verlichting voor 'luie mensen'





We zijn al verlicht



De notie dat wij al verlicht zijn, gaf mij een ongelofelijke rust. Je houdt namelijk op met zoeken. Want je bent al precies waar je moet zijn. Je hoeft niet op zoek naar DE methode, De meditatie, HET boek, DE guru, HET ware etc...
Je hoeft alleen maar te keren naar de stilte in jezelf. Je bent bewustzijn met een ego en een intellect. Maar als je de stem van je ego en je verstand tot stilte weet te manen, ben je zuiver bewustzijn. Alles is bewustzijn dus wij zijn met alles verbonden. Alleen DENK je dat je afgescheiden bent, door je ego, en DENK je dat je je lichaam, emoties en zintuigen bent. In werkelijkheid BEN je bewustzijn.
Door dit in je dagelijks leven waar te nemen, als een toeschouwer, dan neem je afstand van je beperkte zelf en zie je dat je meer bent dan alleen maar je lichaam, gedachten en emoties. Ik probeer alles wat zich in mijn leven aandient er onvoorwaardelijk te laten zijn. Ik probeer zuiver waar te nemen wat iets van zichzelf is, ik probeer mijn projecties te doorzien en hierdoor steeds ruimer bewust te ZIJN.
Buiten de kaders proberen te denken en te leven is niet simpel, maar zo verrijkend!


Meer lezen? kijk op www.a-dvaita.nl
En ik heb net het boekje: Verlichting voor luie mensen van Paul smit uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Stil gewaarzijn

Alleen door stil gewaarzijn kunnen we  lichamelijk en geestelijk veranderen.  Deze verandering is volkomen spontaan.  Als we moeite d...