17 mei 2012

De helende werking van affirmaties


Het dagelijks herhalen van affirmaties is voeding voor de ziel. Een houvast voor de ziel en het is zo fijn dat dit hulpmiddel helemaal gratis is! Het universum is ons zo goed gezind dat zij ons haar wijsheid gratis aanbiedt. Het enige wat jij hiervoor hoeft te doen, is het toelaten in jouw leven. Je zult merken dat je een ander mens wordt en anders in het leven zult staan. Je schept een andere realiteit voor jezelf.



We lopen allemaal met ballast uit het verleden, met een oorzaak en gevolg denkpatroon (beter bekend als karma). En wij willen bevrijdt worden van dit juk. Geen zorgen meer, geen pijn, geen verdriet, geen spijt, geen wrok, geen jaloezie en geen haat. Vandaag deel ik mijn spirituele leerproces met jullie over vergiffenis.
Om te beginnen is vergiffenis het vergeven van jezelf en anderen. Dit is niet hetzelfde als zeggen, dat wat jij of de ander gedaan heeft “okee” was. Vergiffenis is niet iets wat je door de vingers kunt zien, vergiffenis is letterlijk loslaten van het verleden. Dit is iets waar wij allemaal moeite mee hebben. Zeg nu eerlijk, als jouw dierbare vermoordt wordt, kan jij de moordenaar dan gemakkelijk vergeven?
Het lijkt zo gecompliceerd om los te laten en de illusie doet ons geloven dat het ook vreselijk moeilijk is. Maar lieve zielsgenoten, dit hoeft niet moeilijk te zijn. Vergeven is zo moeilijk als jij het zelf maakt.
Dit is ook de reden waarom het lijkt alsof het hogere wiskunde is, omdat wij onszelf zo in de weg staan in dit bevrijdingsproces. Wij klampen ons te veel vast aan het verleden. Door ons ego, stagneren wij het groeiproces en ontdoen onszelf van de Goddelijke stroom. Vasthouden aan het verleden uit angst voor het heden zal ons uiteindelijk als een kaartenhuis in elkaar laten storten. Zo ver willen wij het toch niet laten komen?
Ik laat jullie nu zien hoe ik op een hele eenvoudige wijze heb leren vergeven en zodoende mezelf heb bevrijdt van het verleden.

De helende werking van affirmaties

Ik gebruik dagelijks affirmaties voor alles wat ik beoog in mijn leven. Dit zijn gedachten krachten, die mijn denkpatroon transformeren. Affirmaties zijn positieve zelfsuggesties die ons zelfbeeld, gezondheid en eigenwaarde beïnvloeden en letterlijk herprogrammeren. Je onderbewustzijn wordt door middel van affirmaties toegankelijker gemaakt. Een voorbeeld van een affirmatie is “ik laat mijn verleden gemakkelijk los”. Het mooie van deze techniek is, dat je het helemaal zelf kunt invullen. Je maakt ze zelf of je gebruikt affirmaties die anderen geschreven hebben. Ik zeg de affirmaties vaak hardop en herhaal ze meestal, maar in gedachten zijn ze ook net zo krachtig. Dus of je ze nu luidkeels of zachtjes in gedachten opzegt, maakt niets uit. Gebruik de affirmaties zoals jij het prettig vindt. Let er op dat de affirmaties in de tegenwoordige tijd uitgedrukt worden. Want als jij zegt “ik wil gezond leven”, is er twijfel in het spel. Je overtuigd je onderbewustzijn dan niet voldoende. Het heeft meer effect als jij zegt “ik leef gezond”. Waar het op neerkomt is dat jij gelooft, dat jij datgene waar jij naar verlangt al in jouw bezit hebt. Het geloof is de kracht van een affirmatie. Schrijf daarom alles in de tegenwoordige tijd op, wat op dit moment tegenzit en wat jij tekort komt in dit leven. Zeg het op met vaste overtuiging en geloof in wat jij zegt, geloof in jezelf. Jullie kunnen dit allemaal bewerkstelligen en hiervoor is geen gave nodig. Affirmaties zijn namelijk voor iedereen toegankelijk en voor alle doeleinden te gebruiken! Dus of je nu wilt stoppen met roken, je financiële situatie wilt verbeteren of wilt afvallen, zijn affirmaties een flinke steun in de rug.

Karma affirmaties voor vergiffenis en bevrijding.
Ik ben vrij.
Ik ben niet gebonden aan het verleden.
Ik ben verbonden met het nu en het heden.
Ik vergeef mezelf en anderen.
Vergiffenis is geen obstakel voor mij, maar
een bevrijding.
Liefde stroomt door mijn hele wezen en ik
straal dit uit naar mezelf en anderen.
Ik ben liefde en daarom ben ik geliefd door
het universum en alles wat hiermee verbonden is.
Ik ben verlost en karma vrij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Stil gewaarzijn

Alleen door stil gewaarzijn kunnen we  lichamelijk en geestelijk veranderen.  Deze verandering is volkomen spontaan.  Als we moeite d...