2 november 2012

Heldervoelendheid


Heldervoelendheid, daarentegen, heeft te maken met informatie verwerken buiten de normale zintuigen om. Dit kun je dus scharen onder 'paranormaal'. De informatie is energetisch en is als het lezen van 'dynamiek'. Mensen die heldervoelend zijn merken vaak dat ze emoties van anderen overnemen en gemakkelijk sfeer in een ruimte aanvoelen. Het 'overnemen' of oppikken van andermans emoties vindt men vaak niet prettig. Je wordt er moe van en je wordt angstiger en onderneemt misschien minder.



Binnen de esoterie wordt vaak geleerd om je af te schermen (vaak via witte bollen om je heen of piramides, etc). Dit doe ik niet. Afschermen is hetzelfde als jezelf vertellen dat je er bang voor moet zijn. Je neemt er afstand van, je wilt er geen contact mee maken. Dit is dus vanuit angst. Het resultaat is vaak dat het maar tijdelijk werkt en je steeds angstiger wordt. De visie van waaruit ik zelf werk is die vanuit het boeddhisme (je hoeft geen boeddhist te zijn of interesse te hebben in boeddhisme om je door mij te laten begeleiden). Het boeddhisme kent dit fenomeen al 18.000 jaar en kent vele technieken om om te gaan met 'helder leren voelen'.
Ik leer mensen om te herkennen wát ze voelen en waarom. Ik leer mensen onderscheid te maken in het lezen van fysieke energie (fysieke klachten van mensen die je soms 'overneemt'), de energie van emoties en gedachten, karmische energie ('weten' wat er gaat gebeuren) en nog veel, veel meer. Daarnaast leer ik mensen dat je niet 'overneemt', maar dat de ervaring van 'overnemen' komt doordat de energie van de ander resoneert met iets van jou. Door dit deel van jezelf in balans te brengen resoneert het niet meer mee en raak je zelf niet meer uit balans. Mensen die heldervoelend zijn hebben vaak al als kind geleert om de omgeving te 'scannen' en zijn hier nooit mee gestopt. Ik leer mensen om het 'aan en uit te zetten'. Heldervoelendheid gaat nooit weg, maar je kunt wel leren om meer helderder te voelen en vanuit balans contact maken met de dynamiek vanuit je omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Stil gewaarzijn

Alleen door stil gewaarzijn kunnen we  lichamelijk en geestelijk veranderen.  Deze verandering is volkomen spontaan.  Als we moeite d...