15 april 2012

Gezonde gedachten



Ik ben uniek en waardevol, ik doe altijd wat ik kan, ik groei in wijsheid en liefde.

Ik hoef mijzelf tegenover niemand te bewijzen - zelf niet tegenover mezelf - want ik weet dat ik perfect in orde ben zoals ik ben.

Ik neem mijn eigen beslissingen en ik ben verantwoordelijk voor mijn fouten. Maar ik weiger me te schamen of me schuldig te voelen. ik doe wat ik kan en dat is voor honderd procent goed genoeg.

Ik ben niet mijn daden. Ik verricht daden. Mijn daden kunnen goed of slecht zijn. Daardoor word ik niet goed of slecht.



Als ik mijzelf wil straffen, denk ik eraan dat ik aardig en zachtmoedig moet zijn. Ik weet dat ik begrip en vergeving nodig heb om het beste te doen.

Ik weet dat het niet erg is om iets nodig te hebben. Ik probeer mijn behoeften niet uit het oog te verliezen, zodat ik ze kan vervullen.


Ik weet dat ik niet van anderen kan verwachten dat ze mijn gedachten kunnen lezen of mijn behoeften kunnen raden. Om eerlijk te zijn tegen mezelf en anderen, vraag ik wat ik nodig heb.

Ik verdien het om gewaardeerd te worden. Als anderen hun waardering laten zien. Ontvang ik dit met open armen. Ik probeer nooit mijn waarden te ontkennen of af te zwakken.

Ik leef per dag en doe alles op zijn tijd.

Ik ben trots op wat ik doe, op de dingen waar ik waarde aan hecht en op de manier waarop ik leef, want ik geloof echt in mezelf.

Door mijn fouten en tekortkomingen word ik geen nietsnut of mislukkeling. Geen mens is volmaakt. Het is fantastisch om mens te zijn.

Ik houd volledig en onvoorwaardelijk van mezelf, want dat is wat ik echt nodig heb en verdien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Stil gewaarzijn

Alleen door stil gewaarzijn kunnen we  lichamelijk en geestelijk veranderen.  Deze verandering is volkomen spontaan.  Als we moeite d...